გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის თემა.
ჩემი სახლი-პლანეტა დედამიწა“.
პედაგოგი/საგანი
ოლგა მერებაშვილი-რუსული ენა
კლასი/საფეხური
VIII კლასი / ს.II
მოსწავლეთა რაოდენობა
16 მოსწავლე;სსსმ-1 მოსწავლე
წინარე ცოდნა
ეკოლოგია , ეკოლოგიური კათასტროფა.გრამატიკა-ბრძანებითი კილო.
მიზანი
·        მოსწავლემ წაიკითხოს ტექსტი,გაიაზროს შინაარსი და ნაცნობ ელემენტებზე დაყრდნობით ამოიცნოს უცნობი სიტყვების მნიშვნელობა.
·        შესძლონ ელემენტარული ენობრივი ფორმების გამოყენება.
·        კითხვის დროს დაიცვან ენისათვის დამახასიათებელი ინტონაცია.
·        განსაზღვრონ საჭირო სტრატეგიები დავალების თითოეული ეტაპისათვის.
საკლასო მენეჯმენტი
1.კლასის ორგანიზება -3წთ; საშინაო დავალების შემოწმება-7წთ.მასწავლებელი ესალმება კლასს, ამოწმებს საშინაო დავალებას. მოსწავლეები გაიხსენებენ რას ნიშნავს სიტყვა ეკოლოგია, როგორ წარმოიქმნება ზმნის საწყისი ფორმისგან, ბრძანებითი კილო (წაკითხვა-წაიკითხე !-წაიკითხეთ!)
2.ახალი მასალის ახსნა-25წთ.
I ფაზა-გამოწვევა.-2 წთ მასწავლებელი შესავალ სიტყვაში აღნიშნავს , რომ ისევ აგრძელებენ მუშაობას თემაზე „ჩემი სახლი-პლანეტა დედამიწა“.დასვენების დღეებში ყველას სურს დაისვენონ სუფთა ჰაერზე ქალაქგარეთ,ტყეში.მაგრამ ვუფრთხილდებით კი ბუნებას სათანადოდ!დღეს ჩვენ წავიკითხავთ ტესტს „დასვენება ბუნებაში“.3.II ფაზა-სიღრმისეული წვდომა , თემის დამუშავება.-15წთ.მოსწავლეები კითხულობენ ტექსტს,ეცნობიან შინაარსს,ამოიწერენ უცხო სიტყვებს,მუშაობენ სიტყვებზე და ფრაზებზე (венки-გვირგვინები,опушка-ტყის პირი,наломали веток-დაამტვრიეს ტოტები). 3.III-ფაზა- გააზრება და გამოყენება-8წთ.
მოსწავლეები პასუხობენ კითხვებზე:სად წავიდნენ ბავშვები?სად იპოვა ნუცამ ბუდე? და ა.შ.მოსწავლეები ასრულებენ დავალებას #4-ჩასვან წინადადებებში გამოტოვებული სიტყვები.#5 დავალებას აქვს სათაური“ჩვენ ვიცავთ ბუნებას“.მოსწავლეებმა ნაწილაკი არ-ას გამოყენებით ბრძანებით კილოში უნდა დაწერონ მოწოდება-არ აწვალოთ ცხოველები!არ დაამტვრიოთ ტოტები!           (Не мучайте животных ! Не ломайте ветки !) №6 დავალებაში შეაერთებენ საწინააღმდეგო შინაარსის ფრაზებს- (სახლში წამოიყვაეს ზღარბი- ტყეში დატოვეს).მოსწავლეები ადარებენ ბავშვების მოქმედებას ტყეში კცევის ნორმას და ნახატებს შეუსაბამებენ მოწოდებას -არ დატოვოთ ანთებული კოცონი! არ დაანაგვიანოთ ტყე! და ა.შ.ამის შემდეგ მოსწავლეები ასრულებენ დავალებას #8,შეცვლიან ტექსტს ისე რომ ბუნებას არ მიადგეს ზიანი.მაგ.-მოაგროვეს ხმელი ტოტები,წამოსვლის წინ ნიკამ ჩააქრო კოცონი და ა.შ. დასკვნით ნაწილში კლასი ჩამოწერს ტყეში,ბუნებაში მოქცევის წესებს:“არ დატოვოთ ანთებული კოცონი !
ეს საშიშია !არ დაამტვრიოთ ტოტები ! ტყე ჩვენი სიმდიდრეა!
საშინაო დავალება რვეულში#4.ტექსტი "დასვენების დღე ბუნებაში“-თხრობით.       სსსმ მოსწავლე წაიკითხავს აბზაცს ტექსტიდან,შეასრულებს წერით დავალებას.

შედეგი
კითხვა-ს.II.7-მოსწავლე ფლობს ხმამაღალი კითხვის უნარს.
12-მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს შემეცნებითი ტექსტი.
15- მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კითხვის მიზანი და შესაბამისად გამოიყენოს კითხვის სხვადასხვა ტექნიკა.
წერა ს.II.-20-მოსწავლე იცავს წერილობითი ტექსტის სტრუქტურას, ფლობს და იყენებს ელემენტარულ ენობრივ ფორმებს. 21-მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს წერის სათანადო სტრატეგიებს.
ლაპარაკი- ს.II.-22- მოსწავლე ფლობს ფონოლოგიურ უნარ-ჩვევებს.25- მოსწავლეს შეუძლია გაბმულად ლაპარაკი.სწავლისწავლა ს.II.- 31- მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვროს შესასრულებული დავალების მოთხოვნები. 32-მოსწავლე ფლობს სტრატეგიულ უნარებს წარმატებული სწავლის უზრუნველსაყოფად.
სსსმ- კითხვა-უცხ.ს.1.მოსწავლე ფლობს ხმამაღალი კითხვის ელემენტარულ უნარს.წერა-
უცხ.ს.1.მოსწავლე ნაბეჭდი წყაროდან გადაწერს წინადადებებს.იცავს ასოთა გადაბმის წესებს.
რესურსები
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეული,სამუშაო ფურცლები,ფლომასტერები.

შეფასება
მოსწავლეთა ცოდნის და გაკვეთილში ჩართულობის მიხედვით შევაფსებ მათ პასუხებსმიმდინარე- განმავითარებელი შეფასებით.


No comments:

Post a Comment